Tillåt mig presentera

Vår alldeles fantastiska lilla katt Leda. Hon kom till familjen när hon redan var en vuxen, för familjen hon bodde hos hade blivit allergiska. Hon är en såndär "hårlös" katt, men hon har ovanligt mycket päls som är alldeles alldeles sammetsmjuk. Jag brukar säga att hon är min bebis. Hon är den varmaste lilla varelsen i världen, och det bästa hon vet är att ligga på en filt nedanför ett kokhett element.
På nätterna växlar hon mellan sova hos mig och hos min lillasyster, hon börjar i syrrans rum tills hon somnat, sen tassar hon ut till mig. Om jag också redan somnat trycker hon tassarna i ansiktet tills jag vaknar och sen lägger hon sig till rätta vid min arm/axel. Nån gång när jag somnat går hon därifrån och sen ligger hon alltid inne hos syrran när hon vaknar på morgonen. Då tassar hon ut igen, mamma ger henne mat, hon dricker vatten direkt ur kranen i badrummet, sen går hon och väcker mig med tassarna i ansiktet igen.
Hon tycker väldigt mycket om att åka bil. Hon gillar inte att äta fiskbitar, bara gelen som är runt omkring, men allra helst äter hon torrfoder som hon skopar över i vattenskålen (en och en) och äter med tassen. Gulligaste!
Framförallt är hon världens mest förstående katt och kommer ALLTID om man är ledsen. Ja just det, egentligen så är hon ganska bestämd och ska ha allt på sitt vis. Hon är bäst.

Kommentarer
Postat av: Karin

JAG ÄLSKAR HENNE!!!



(konstigt kanske, men kärlek kan slå till när som!)

2010-11-10 @ 23:08:58
URL: http://kakansfoton.blogg.se/
Postat av: madde

ååh va sött. precis hon!

2010-11-20 @ 13:41:35
URL: http://maddeys.blogg.se/
Postat av: Lisa M

Vad sött att hon har päls men är en "nakenfis" egentligen. Konstigt det där att katter vill vara så varma. Min systers katt gillar att gå in i bastun på "eftervärme" och ligga där och steka sig på en bänk. Mitt i sommaren när det var supervarmt både ute och inne gillar samma katt att ligga inne i badrummet på golvvärmen. Det är väl hennes "Bengaliska" rötter som gör det kanske. Hoppas att du har det jättebra i Kalifornien!

2010-11-24 @ 09:51:09
URL: http://www.lisamortberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0